De mai bine de o lună am aşteptat momentul să mergem din nou la pescuit. Acum însă putem spune că avem şi o undiţă mai bună decât cea pe care ne-o făcuse Dan cadou şi a cărei mulinetă a cedat în minunata excursie la Punta del Hidalgo.

Între timp am fost în ţară şi principalul obiect din bagajul de cală a fost fireşte undiţa, pe care la plecarea în Tenerife în martie am scos-o din valiză pentru că nu mai încăpeau hainele. Nu, nu ale mele! 🙂

Aseară, după ce Je a venit de la muncă bine dispusă după o zi fructuoasă în care a câştigat 45 de euro, am fost să ne relaxăm puţin la o scurtăpartidă de pescuit. Era deja 19.15 când am plecat de acasă şi planul prevedea şi o vizită rapidă la Mercadona la întoarcere.

Am  ales digul din Puerto Colon şi înarmaţi cu cele trebuincioase printre care cârligele, plumbii şi plutele de la Safari, magazinul pentru pescari patronat de Flo în Sibiu, am descins. Oceanul de după dig, chiar şi când e liniştit e cam agresiv, dar m-am incumetat să mă cobor pe stabilopozi după nişte scoici. E cea mai convenabilă momeală şi din câte am studiat pe forumurile spaniole de pescuit, s-ar prinde şi peşte la ele, dacă ai răbdare şi perseverezi:)). Cum noi am avut  mai puţin de o oră alocată botezului undiţei nici nu am prins nimic dar de relaxat ne-am relaxat, eu pescuind, Je fotografiind şi amândoi ascultând valurile care se spărgeau sub noi.

Totuşi am încercat pentru prima oară pescuitul la „ţaparină”, cu plumb de 50 de grame şi cârlig mare, pe care am tras în ţeapă cinci moluşte. Un adevărat festin pentru eventualii peşti, care s-ar fi nimerit prin zonă. Din păcate nua fost niciunul suficient de bărbat ca să înfulece toată porţia, de vreme ce după câteva lansări, la plecare am scos cârligul cu numai două moluşte din cinci. Asta după ce era să pierd toată montura de câteva ori, din cauza pietrelor de pe fund în care am agăţat-o.

Azi am studiat şi ce am fi putut captura, iar la o astfel de momeală cică ar trage o specie numită Sargo sau Diplodus Sargus, care ajunge la maxim 45 de centimetri lungime şi 2 kilograme greutate. Data viitoare, adică chiar în seara asta, poate avem mai mult noroc.

Aşa arată un Sargo pe net...ca în realitate nu l-am văzut încă:))

Încă nu m-am lămurit dacă ai sau nu nevoie de o autorizaţie ca să pescuieşti în ocean, pentru că nu am găsit nimic pe net care să specifice clar regulile pentru pescarii sportivi. Este însă în discuţie acum o nouă lege a pescuitului, care esre cam drastică pentru pescarii sportivi. Pe lângă faptul că nu ai voie să pescuieşti cu mai mult de o undiţă, lucru valabil şi acum, nu ai voie să păstrezi mai mult de 3 kilograme de peşte. Deocamdată ne urăm fir întins şi plecăm la pescuit din nou. De data aceasta, eu şi undiţa doar, pentru că Je are program de SUDOKU, obosită după a doua zi de muncă.

[nggallery id=49]

Join the Conversation

4 Comments

1. Thank you. Spor la prins, mmmmm, ce as manca si eu un peste la gratar acum… 😀